හෙට්ටියෙකු හා රාමා අතර ඇතිවන සිද්ධියක් මෙහිදී නිරූපණය කෙරේ. හෙට්ටියාගේ රෙදි සොරා ගැනීමේ වරදට හසුවන රාමා හෙට්ටියා අතින් මැරුම්කයි. රාමා මැරූ හෙට්ටියා පැන යන්නට තැත් කරයි. මිනිසුන් ඔහුව අල්ලා රාමාට නැවත පණ උපද්දවන ලෙස කියයි. හාස්ය උත්පාදක දෙබස් මෙහිදී භාවිතා කෙරේ. අවසානයේ දී හෙට්ටියා පත්තිනි දේවියන්ට කන්නලව් කර එතුමියගේ බලයෙන් රාමාට නැවත පණ උපද්දවයි. මේ පුවත රඟ දැක්වීම රාමා මැරීම නම් අංගයෙන් සිදුවේ. සමාරෝපය, අනුකරණය යන ලක්ෂණ මෙහිදී දක්නට ලැබේ.
මුලින්ම රාම නමැත්තෙකු තම භාර්යාවගේ මළගම සඳහා රෙද්දක් මිලදී ගැනීමට හෙට්ටියකු වෙත යාමට සිදුවේ. රාම සහ හෙට්ටියා එකිනෙකාට මුහුණ දී පැඳුරක වාඩි වී සිටිති. රාමාට සිංහල නොතේරෙන නිසා හෙට්ටියාට ඔහු කියන දේ වටහා ගත නොහැකිවන ආකාරයක් දක්වා ඔහුට නන් අයුරින් විහිළු තහළු කරයි. ඔහු රාමාගේ දෑස් පරික්ෂා කොට ඔහු ගැබ්ගෙන සිටීදැයි අසයි. යළි ඔහුගේ බඩ අතගා එය "වැළගෙඩියක්" වගේ යයි කියයි. කපුරාල නැතහොත් කණ්ඩායමේ වෙනත් පූජකයෙක් හෝ බෙර වයන්නෙක් මේ ප්රශ්නෝත්තරවලට සහභාගි වෙමින් ඇතැම් විට කියන දේ හෙට්ටියාට සිංහලෙන් තේරුම් කර දෙයි.
* ඇත් බණ්ධනය හා මී බන්ධනය
බෙරවයන්නා : ඌ කොයි වගේද?
කපුරාල : ඌ හරියට ඇතෙක් වගේ
බෙරවයන්නා : ඉතින් ඉතින්
කපුරාල : ඌට කකුල් පහක් තිබුණා. අපි දැක්කම ජබුග් ගාලා ගඟට පැනලා බබුක් ගගා බුබුලු දාන්න පටන් ගත්තා.
බෙරවයන්නා : නොදෝකින්, මොන ඇතෙක් ද බං? ඒ ඉබ්බෙක්නේ.
කපුරාල : මොන ඉම්බද? ළඟට යන්න බෑ ගන්දස්සාරේ.
බෙරවයන්නා : ඉම්බා නෙවේ. මං කියන්නේ උඹ දැක්කේ ඉබ්බෙක් කියලා.
මී බන්ධනය පවත්වනු ලබන්නේ ගවයන්ට සෑදෙන ලෙස රෝග දුරු කිරීම සඳහාය. මී බන්ධනය නිරූපණය කෙරෙන්නේත් ඇත් බන්ධනයට සමාන ලෙසය. මීමා අල්ලන්න යන කපුරාල අන්දමන්ද දෝසය නිසා ගොන් වස්සකු නොව ගෝනුස්සකු දකී. නැවත වරක් ඔහු මීමෙකු නොව මීයෙකු දකී. නැවත වරක් ඔහු මී වස්සකු වෙනුවට මී මැස්සෙකු අල්ලන්නට බලයි. කෙළවර දී මීමා අල්ලනු ලැබේ. මෙහිදී මීමා නිරූපණය කරනු ලබන තැනැත්තා මීමාගේ ඉදිරි දෙපා ලෙස දෑතෙන් ගත් කෝටු දෙකක් ඇතිව පිටිපසට බැඳ ගන්නා ලද වලිගයකුත් ඇතිව පැමිණේ.