වාණිජකරණය හා ඉල්ලුම යනු එකිනෙකින් පෝෂණය වන අංශ දෙකකි. භාණ්ඩ හා සේවා වාණිජකරණයට හේතු වන ප්රධානම සාධකය ඉල්ලුම ය. ඉල්ලුමට පදනම් වන බොහෝ කරුණු අතරින් ප්රධාන වශයෙන්,
* ක්රය ශක්තිය (මිලදී ගැනීමේ හැකියාව)
* පාරිභෝගික සංඛ්යාව
* නිෂ්පාදනයේ ගුණාත්මක බව, කල් පැවැත්ම, පෙනුම හා ගැළීපීම
* මිනිස් ආකල්ප
* සංස්කෘතික ලක්ෂණ
* පරිසර ස්වභාවය
* රාජ්ය ප්රතිපත්ති හා නීති රීති, ආදිය වැදගත් වෙයි.