එන්ජිම් වලට භාවිත කරන ස්නේහක තෙල්වල මෙම ගුණාංග අන්තර්ගත විය යුතු ය.
* චලිත පෘෂ්ඨ අතර තෙල් ස්තරයක් පවත්වා ගැනීමට සහ ගලා යෑමට ප්රමාණවත් දුස්ස්රාවිතාවක් (Viscosity) තිබීම.
* ද්රව ස්ථර දෙකක් අතර විරූපණය (Shear) පහසුවෙන් සිදුවීම, එනම්, විරූපණයේ දී ශක්ති හානිය අවම වීම.
* මල කෑමට ආධාර නොවීම.
* කැලතීමේ දී පෙණ හට නොගැනීම හා මණ්ඩි නොසෑදීම.
* අපද්රව්ය ඉවත් කිරීමේ හැකියාව (ශෝධන කාරකයක් ලෙස ක්රියා කිරීම)
* ක්රියා කිරීමේ දී ජල වාෂ්ප හා එක් ව ඔක්සයිඩ සෑදීම වැළැක්වීම.
* තාපයට හා පීඩනයට ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව.
ස්නේහක තෙල් මගින් මෙම කාර්යයන් ද ඉටු වේ.
* ඝර්ෂණය අඩු කිරීම නිසා ආයු කාලය වැඩි වීම.
* ගෙවී ගිය කොටස් බැහැර කිරීම.
* සිලින්ඩර බිත්ති හා පිස්ටන් අතර මුද්රාවක් සේ ක්රියා කිරීම.
* චලිත ලෝහ කොටස් අතර තෙල් පටලයක් ඇති කිරීමෙන් කොටස් අතර ඝර්ෂණය අඩු කිරීම.
* එන්ජිමේ හට ගන්නා තාපය සුළු වශයෙන් ඉවත් කිරීම.
* චලිත පෘෂ්ඨ අතර තෙල් ස්තරයක් පවත්වා ගැනීමට සහ ගලා යෑමට ප්රමාණවත් දුස්ස්රාවිතාවක් (Viscosity) තිබීම.
* ද්රව ස්ථර දෙකක් අතර විරූපණය (Shear) පහසුවෙන් සිදුවීම, එනම්, විරූපණයේ දී ශක්ති හානිය අවම වීම.
* මල කෑමට ආධාර නොවීම.
* කැලතීමේ දී පෙණ හට නොගැනීම හා මණ්ඩි නොසෑදීම.
* අපද්රව්ය ඉවත් කිරීමේ හැකියාව (ශෝධන කාරකයක් ලෙස ක්රියා කිරීම)
* ක්රියා කිරීමේ දී ජල වාෂ්ප හා එක් ව ඔක්සයිඩ සෑදීම වැළැක්වීම.
* තාපයට හා පීඩනයට ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව.
ස්නේහක තෙල් මගින් මෙම කාර්යයන් ද ඉටු වේ.
* ඝර්ෂණය අඩු කිරීම නිසා ආයු කාලය වැඩි වීම.
* ගෙවී ගිය කොටස් බැහැර කිරීම.
* සිලින්ඩර බිත්ති හා පිස්ටන් අතර මුද්රාවක් සේ ක්රියා කිරීම.
* චලිත ලෝහ කොටස් අතර තෙල් පටලයක් ඇති කිරීමෙන් කොටස් අතර ඝර්ෂණය අඩු කිරීම.
* එන්ජිමේ හට ගන්නා තාපය සුළු වශයෙන් ඉවත් කිරීම.