නිත්‍ය මූට්ටු ගියර පෙට්ටිය (Constant mesh gear box
 

සරලව ඈඳුම් කළ දඬු කිහිපයක් භාවිතයෙන් ගියර පෙට්ටියේ ගියර තේරුම් කරුව හා සම්බන්ධ වේ. ගියර තේරුම් කරුව මගින් බලු දත් සම්බන්ධ දැති රෝදය එහා මෙහා ගෙන ගොස් අවශ්‍ය ගියරය තෝරා ගැනීමට හැකි ය. එසේ කළ හැකි වන්නේ බලු දැති ප්‍රධාන දණ්ඩේ කීලපත මත රූටනය කළ හැකි නිසා ය.

හෙලික්සීය ගියර පොරකටු ගියරවලට වඩා සුමට ධාවනයකට මඟ පාදයි. එසේ වන්නේ හෙලික්සීය ගියර මෙන් නොව, ගියර දෙකක අඩු ම වශයෙන් දැති දෙකක් බැගින් එක මොහොතක දී අනෙක් ගියරයේ ගැටී පවතින නිසා ය.

නිත්‍ය සම්බන්ධිත ගියර පෙට්ටිවල බලු දත් යොදා ගියර සම්බන්ධය ඇති කරන බැවින් ගියර ගැටීම දක්නට නැත. එහෙත්, මෙම ගියර පෙට්ටි ඇති වාහනවල ගියර මාරු කරන අවස්ථාවල දී බලු දත් එකකට එකක් වැදී පළුදු වීම වැළැක්වීමට ක්ලචය දෙවරක් පාගා ක්ලචයේ සහ ගියර පෙට්ටියේ ප්‍රධාන දණ්ඩේ කෝණික ප්‍රවේග සෑම විට ම සමාන කර ගත යුතු ය.
(c) Shilpa Sayura Foundation 2006-2017