ජව රෝදය දඟර කටේ කෙළවරට සවි වෙයි. තරමක විශාල ස්කන්ධයකින් යුතු ලෝහමය රෝදයක් වන මෙය එන්ජිමෙන් නිපදවෙන ජවය චාලක ශක්තිය ලෙස ගබඩා කර තබා ගැනීමට යොදා ගනියි.
එන්ජිමේ ජවය නිපදවන්නේ එක් එක් පිස්ටනයේ බල පහරේ දී පමණක් බැවින්, එන්ජිමෙන් ජවය නොනිපදවන සෑම අවස්ථාවක දී ම ජව රෝදයේ ගබඩා වී ඇති ශක්තිය එන්ජිමේ ක්රියාකාරිත්වය වෙනුවෙන් වැය කරයි. එමඟින් එන්ජිමේ ජවය නොනිපදවන අවස්ථාවල දී දඟර කඳේ වේගය පහළ වැටීම අවම කරයි.
එන්ජිමේ ජවය නිපදවන්නේ එක් එක් පිස්ටනයේ බල පහරේ දී බැවින්, එන්ජිමෙන් ජවය නොනිපදවන සෑම අවස්ථාවක දී ම ජව රෝදයේ ගබඩා වී ඇති ශක්තිය එන්ජිමේ ක්රියාකාරිත්වය වෙනුවෙන් වැය කරයි. එමඟින් එන්ජිමේ ජවය නොනිපදවන අවස්ථාවල දී දඟර කඳේ වේගය පහළ වැටීම අවම කරයි.
ජව රෝදයේ පරිධිය වටා ගියර රෝදයක් ඇති අතර, එය මුදු ගියරය (Ring gear) ලෙස හඳුන්වයි. ආරම්භක මෝටරයේ ඇති ජව රෝදය (Pinion) එන්ජිම පණගැන්වීමේ දී මෙම මුදු ගියරය වෙත සම්බන්ධ කර කඳ කරකවා ගත හැක. එබැවින්, එන්ජිම තුළ දහන ක්රියාවලිය ආරම්භ වන තුරු ආරම්භක මෝටරය මගින් දඟර කඳ කරකැවීම සිදු වේ.
අවශ්ය විට එන්ජිම් තුළට බාහිර වාතය ලබා ගැනීමටත්, දහනය වී ඉතිරි වූ වායුව (Exhaust gases) මුදා හැරීමටත් ඇති දොරටු ලෙස කපාට භාවිත කරයි. විවිධ කපාට වර්ග භාවිතයේ තිබුණ ද සියලු එන්ජිම්වල පාහේ පොපට් වර්ගයේ කපාට යොදා ගැනේ. එන්ජිම් සිලින්ඩරයක අඩංගු කපාට ගණන එක් එක් එන්ජිම් වර්ගය අනුව වෙනස් වෙයි.
එන්ජිම් සිලින්ඩරයක් සඳහා කපාට දෙකක් යොදා ගන්නා විට ඉන් එකක් පිටාර කපාටය වන අතර, අනෙක චූෂණ කපාටය වෙයි. කපාට තුනක් භාවිත වන විට එන් දෙකක් චූෂණ කපාට ලෙස යොදා ගැනේ. කපාට හතරක් භාවිත වන විට ඒවායින් දෙක බැගින් පිටාර සහ චූෂණ කපාට යොදා ගැනෙයි.
එන්ජිමේ ජවය නිපදවන්නේ එක් එක් පිස්ටනයේ බල පහරේ දී පමණක් බැවින්, එන්ජිමෙන් ජවය නොනිපදවන සෑම අවස්ථාවක දී ම ජව රෝදයේ ගබඩා වී ඇති ශක්තිය එන්ජිමේ ක්රියාකාරිත්වය වෙනුවෙන් වැය කරයි. එමඟින් එන්ජිමේ ජවය නොනිපදවන අවස්ථාවල දී දඟර කඳේ වේගය පහළ වැටීම අවම කරයි.
එන්ජිමේ ජවය නිපදවන්නේ එක් එක් පිස්ටනයේ බල පහරේ දී බැවින්, එන්ජිමෙන් ජවය නොනිපදවන සෑම අවස්ථාවක දී ම ජව රෝදයේ ගබඩා වී ඇති ශක්තිය එන්ජිමේ ක්රියාකාරිත්වය වෙනුවෙන් වැය කරයි. එමඟින් එන්ජිමේ ජවය නොනිපදවන අවස්ථාවල දී දඟර කඳේ වේගය පහළ වැටීම අවම කරයි.
ජව රෝදයේ පරිධිය වටා ගියර රෝදයක් ඇති අතර, එය මුදු ගියරය (Ring gear) ලෙස හඳුන්වයි. ආරම්භක මෝටරයේ ඇති ජව රෝදය (Pinion) එන්ජිම පණගැන්වීමේ දී මෙම මුදු ගියරය වෙත සම්බන්ධ කර කඳ කරකවා ගත හැක. එබැවින්, එන්ජිම තුළ දහන ක්රියාවලිය ආරම්භ වන තුරු ආරම්භක මෝටරය මගින් දඟර කඳ කරකැවීම සිදු වේ.
අවශ්ය විට එන්ජිම් තුළට බාහිර වාතය ලබා ගැනීමටත්, දහනය වී ඉතිරි වූ වායුව (Exhaust gases) මුදා හැරීමටත් ඇති දොරටු ලෙස කපාට භාවිත කරයි. විවිධ කපාට වර්ග භාවිතයේ තිබුණ ද සියලු එන්ජිම්වල පාහේ පොපට් වර්ගයේ කපාට යොදා ගැනේ. එන්ජිම් සිලින්ඩරයක අඩංගු කපාට ගණන එක් එක් එන්ජිම් වර්ගය අනුව වෙනස් වෙයි.
එන්ජිම් සිලින්ඩරයක් සඳහා කපාට දෙකක් යොදා ගන්නා විට ඉන් එකක් පිටාර කපාටය වන අතර, අනෙක චූෂණ කපාටය වෙයි. කපාට තුනක් භාවිත වන විට එන් දෙකක් චූෂණ කපාට ලෙස යොදා ගැනේ. කපාට හතරක් භාවිත වන විට ඒවායින් දෙක බැගින් පිටාර සහ චූෂණ කපාට යොදා ගැනෙයි.