බල පහර (Power stroke)
 සම්පීඩන පහර අවසන් වූ පසු බල පහර ආරම්භ වෙයි. මෙහිදී පිස්ටනය (TDC) සිට (BDC) දක්වා ගමන් කරන අතරතුර කපාට සියල්ල වැසී පවතී. බල පහර අතරතුර දී එන්ජිම් සිලින්ඩරය තුළ ඉන්ධන දහනය වීම සිදු වෙයි. මෙහි දී නිකුත් වන තාපය හේතුවෙන් සිලින්ඩරය තුළ ඇති වායු මිශ්‍රණය ප්‍රසාරණය වී පිස්ටනය මත තෙරපුම් බලයක් යොදා එය (BDC) දක්වා තල්ලු කර හරියි.

එමගින් බල පහර අතරතුර දී ඉන්ධන දහනයෙන් නිපදවෙන ජවය සම්බන්ධක දඬු ඔස්සේ දඟර කඳ වෙත සම්ප්‍රේෂණය වෙයි. මෙලෙස එන්ජිම තුළ සිදුවන ඉන්ධන දහනයෙන් නිදහස් වන ශක්තිය දඟර කඳ වෙත සම්ප්‍රේෂණය කරමින් (TDC) සිට (BDC) දක්වා සිදුවන පිස්ටනයේ චලිතය බල පහර ලෙස හැඳින්වෙයි.

එන්ජිමේ ජවය නිපදවෙන එකම අවස්ථාව බල පහර වේ. අනෙකුත් සියලු පහරවල දී දඟර කඳෙහි චලිතය අනවරත ව පවත්වා ගැනීම සඳහා එම ජවයෙන් කොටසක් වැයවේ. බල පහරේ දී නිපදවෙන ජවය ජව රෝදය (Fly wheel) මගින් රඳවා ගෙන, නැවත බල පහරක් ලැබෙන තෙක් එන්ජිම චලිත කෙරෙයි.
(c) Shilpa Sayura Foundation 2006-2017