චූෂණ පහර අවසන් වූ පසු සම්පීඩන පහර ආරම්භ වෙයි. සම්පීඩන පහරේ දී පිස්ටනය (BDC) සිට (TDC) දක්වා ගමන් කරයි. මේ අතරතුර කපාට සියල්ල වැසී පවතී. පිස්ටනය (TDC) දක්වා ගමන් කරන විට දහන කුටීරයේ පරිමාව ක්රමයෙන් අඩු වන බැවින් සිලින්ඩරය තුළ පීඩනය ඉහළ යයි. මෙලෙස සිලින්ඩරය තුළ ඇති වායු මිශ්රණයේ පීඩනය වැඩි කරමින් (BDC) සිට (TDC) දක්වා පිස්ටනය ගමන් කිරීම සම්පීඩන පහර ලෙස හැඳින්වේ.