චූෂණ පහරේ දී පිස්ටනය (TDC) සිට ක්රමයෙන් (BDC) දක්වා ගමන් කරයි. මේ අතරතුර පිටාර කපාටය වැසී පවතින අතර චූෂණ කපාටය විවෘත ව පවතී. පිස්ටනය (BDC) දක්වා ගමන් කරන විට එහි උඩු මුහුණතින් හා සංවෘත මුහුණතින් සීමා වූ අවකාශයේ පරිමාව (දහන කුටීරයේ පරිමාව) ක්රමයෙන් වැඩිවන බැවින් සිලින්ඩරය තුළ වායු පීඩනය පිටත වායුගෝලීය පීඩනයට වඩා අඩු වෙයි.
මෙහි ප්රතිඵලයක් ලෙස බාහිර වායුගෝලීය වාතය චූෂණ කවුළුව හරහා එන්ජිම් සිලින්ඩරය තුළට ගලා එයි. මෙලෙස වායුගෝලීය වාතය එන්ජිම් සිලින්ඩරය තුළට ඇද ගනිමින් පිස්ටනය (TDC) සිට (BDC) දක්වා ගමන් කිරීම චූෂණ පහර ලෙස හැඳින්වේ.
මෙහි ප්රතිඵලයක් ලෙස බාහිර වායුගෝලීය වාතය චූෂණ කවුළුව හරහා එන්ජිම් සිලින්ඩරය තුළට ගලා එයි. මෙලෙස වායුගෝලීය වාතය එන්ජිම් සිලින්ඩරය තුළට ඇද ගනිමින් පිස්ටනය (TDC) සිට (BDC) දක්වා ගමන් කිරීම චූෂණ පහර ලෙස හැඳින්වේ.