යටි පහර සිදුවන කාල පරාසයේ දී එනම් පිස්ටනය TDC සිට BDC දක්වා ගමන් කිරීමේ දී එන්ජිමට බාහිර වාතය ගලා ඒම (චූෂණ ක්රියාවලිය) සහ දහනය වූ වායු මිශ්රණය එන්ජිමෙන් ඉවතට තල්ලු කර හැරීම (පිටාර ක්රියාවලිය) යන ක්රියාවලි දෙක ම සිදු වෙයි.
මෙහි දී පළමු ව පිටාර කපාටය විවෘත වන අතර, ඒ හරහා දහනය වූ වායුව පිටතට ගලා යයි. ඉන් පසු පිස්ටනය ක්රමයෙන් පහළට යත් ම චූෂණ කවුළුව විවෘත වී, ඒ හරහා බාහිර වාතය එන්ජිම තුළට ගලා එයි. මෙහි දී දහන කුටීරය තුළ තවදුරටත් ඉතිරි ව ඇති දැවුණු වායුව තල්ලු කර හැරීම සඳහාත් එන්ජිම තුළට වැඩි වාත ප්රමාණයක් ලබා ගැනීම සඳහාත් චූෂණ කවුළුවට සම්බන්ධ කළ පුඹුවක් (Blower) යොදා ගනියි.
මෙහි දී පළමු ව පිටාර කපාටය විවෘත වන අතර, ඒ හරහා දහනය වූ වායුව පිටතට ගලා යයි. ඉන් පසු පිස්ටනය ක්රමයෙන් පහළට යත් ම චූෂණ කවුළුව විවෘත වී, ඒ හරහා බාහිර වාතය එන්ජිම තුළට ගලා එයි. මෙහි දී දහන කුටීරය තුළ තවදුරටත් ඉතිරි ව ඇති දැවුණු වායුව තල්ලු කර හැරීම සඳහාත් එන්ජිම තුළට වැඩි වාත ප්රමාණයක් ලබා ගැනීම සඳහාත් චූෂණ කවුළුවට සම්බන්ධ කළ පුඹුවක් (Blower) යොදා ගනියි.