කිසියම් නිෂ්චිත අවස්ථාවකදි තම අවශ්යතා හා වුවමනා ද, මිලදි ගැනිමේ හැකියාව හෙවත් ක්රය ශක්තිය ද අනුව, පාරිභෝගිකයකු විසින් මිලදි ගැනිමට සුදානම් භාණ්ඩ ප්රමාණය, ආර්ථික විද්යාවේදි ඉල්ලුම යනුවෙන් හැදින්වේ.
මේ අනුව පාරිභෝගික ඉල්ලුමක් ඇතිවිම කෙරෙහි බලපාන ප්රධාන කරුණු
- අවශ්යතා හා වුවමනා
- මිලට ගැනිමේ හැකියාව (ක්රය ශක්තිය)